اجزاء الغساله الفل اوتوماتيك

[SIZE=4][COLOR=Blue]السلام عليكم
بصراحه
الله ينور على المعلومات الجميله دى يا جماعه
والله يجازيكم خير

انا عندى مشكله واتمنى انى الاقلى حلها

انامحتاج ترتيب الاسلاك لغساله ايديال زانوسى 14 برنامج
ترتيب الاسلاك اللى بيكون فى مفتاح البرامج
اللى هى بالالوان والحروف دى
يعنى كل سيلك له لون وله مكان محدد بيتحط فيه
المشكله اللى عندى هى ان اماكن الاسلاك دى اختلف معايا بعد ما كنت بغير المفتاح
لو حد يقدر يفيدنى يبقى
جزاه الله كل خير
[/color][/size]

الله ينور عليك وعقبال الباقى

أريد معرفة سبب التأخر فى عمل البروجرام

مشكو ر اخي المحترم على هذه المعلومة المفيدة ارجو المذيد
ولك جزيل اشكر

لو سمحت انا عندى غسالة فول اوتوماتيك 18 بروجرام والمشكلة انها بتعلق بمعنى ساعات تلف الحلة وساعات لا وساعات تنشف وساعات لا وليس العيب فى كمية الغسيل يا ترى ما السبب واحضرت مهندس صيانة وجربها وهى فارغة كانت منتظمة واشتغلت تمام وفتحها وقالى ما فيهاش حاجة ولكن انا مع الاستعمال بيبان فيها هذه المشكلة اعمل ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟

من فضلك . كيفية تشغيل الغسالة ال14 ايديال زانوسى فقد اشتريتها مستعملة وليس عليها بيانات التشغيل .

لو سمحتم محدش رد على سؤالى يا ريت حد يرد على مع الشكر

لو غسالتك ايديال زانوسى 18 احتمال تلف المكثف واحتمال تلف الكلاتش المركب على الموتور اى طارة الموتور ويجب عليك وصف عملية التوقف تلك هل هى تحاول الدوران ولا تدور ام متوقفه تماما

ارجو معرفة كيفية اختبار ال ( Level Realay ) و معرفة اذا كان معطل ام سليم و جزاكم الله خيرا

مشكور جدا ارجو المزيد

عندي سؤال

عندما تهز حوض الغسالة تسمع صوت ماء أي أنه يوجد ماء بداخل الغسالة أعتقد أنه يكون موجود اسفل الحوض

أريد أن أعرف ما حجم الماء الذي بداخل الغسالة ؟؟

ومن أين أتى هذا الماء ؟؟

وما هي فائدة هذا الماء ؟؟

وشكرااا

لدي غسالة إيديال زانوسي 14 اكواتك ولكنها في بداية التشغيل لمبة التشغيل مضائة والباب مغلق جيدا ولكنها لاتعمل ولاتصدر اي صوت وبعد عدة محاولات من فتح وغلق باب الغسالة ومفتاح التشغيل وإعادة ضبط البرنامج تعمل فما هو السبب؟
شكرا للرد مقدما.

اه اخ

شرح كارت الباور لغساله

السلام عليكم انا بسال عن مكان السخان في الغساله لانه تقريا اتحرق وعايز اغيره وازاي افكه

الى المهندس الكريم انا عندى غسالة brandt 2001 وعيز اغاير الموفتاح التشغيل الرايسى اطيمر وشلت الاسلاك وجبت طيمر جديد وعيز اعرف اركبو وشكرا

مشكور على المجهود الرائع

عندى غسالة طومسون اتوماتيك توقفت اثناء الغسيل بسبب انقطاع الكهرباء داختيا رغم سلامة جميع التوصيلات
ارجو ارشادى عن السبب وكيفية الاصلاح
وشكرى مقدما

نشكرك اخى الكريم ونامل استكمال الرد مع الصور للقطع المعنية وجزاك اللة خيرا