القبول والتسجيل في الاكادمية البحرية بالاسكندرية هام جدا

من فضلك ما فيش حد رد على الاسئله التى تخص الطلبه طلبه المدارس ولا طلبه الكليه ولا طلبه معهد اللاسلكى حتى انا معهد اللاسلكى ونفسى ادخل الاكاديميه بس ما لقيتش رد على سؤال الأخ اللى سأل على طريقه التقديم وما هوه المؤهل المتاح له فى الكليه وكم المصاريف

انا رامى زهدى من السعوديه اود بان ادرس فى الاكاديميه البحريه بتخصص هندسه اتصالات اود ان اسال كم النسبه والرسوم للقبول

انا رامى من السعوديه اود الاتحاق في الاكاديميه المصريه بتخصص هندسه اتصالات بانسبه للنسبه كم والرسوم الرجاء الرد على

[CENTER]السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا بشكرك يا اخي انك سألت عن ذلك لان انا كمان عايز اعلرف المصاريف يا ريت تفيدني وبشكر الاخ marning basm

,والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته[/center]

انا محمد من المحلة انا حاصل على دبلوم صناعى قشم لحام وعاوز اخد دورة فى الاكادمية لحام تحت المياة ياريت اعرف اه الورق المطلوب منى او اعرف رقم الاكادمية وانا كلمهم ممكن ودة الاميل بتاعى taigr_20082003@yahoo.com ودة رقمى 0106497285او0171201486 وشكرا

انا طالب فى ثالثة ثانوى وأدبى وعايز اعرف هى الاكادمية بتاخد ادبى وكام مجموع لو سمحت عايز الرد بسرعة

شكرا لكم جميعا

انا نفسى أعرف المجموع المطلوب للألتحاق بلأكادمية البحرية والمصاريف ولما اتخرج منها هشتغل فين أرررررررررررررجو الررررررررررد أخوكم يحي من بنها ياريت الرد بسرعة من السادة الافاضل بالمنتدى

السلام عليكم … تحيه طيبه و بعد

معاكم اخوكم عبدالرحمن من الكويت

حبيت اعرف عن الكليه الاكادميه البحريه

جم النسبه الي يبونها من التعليم اعالي عشان اصير بعثه خارجيه … ارجوو الرد علي بأسرع وقت ممكن

والسلام عليكم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
أنا أبني حاصلل علي الثانوية العامة دفعة 2009 واريد ان الحقة بالاكاديمية البحرية فما هي شروط الالتحاق والمصاريف المطلوبة

السلام عليكم ورحمتة الله وبركاته أخوكم البحار فهد بالنسبة ليك ياخالد شروط دروة مهندس بحرى ثالث
لابد من (1) خدمة بحر لاتقل عن 30 شهر أعالى بحار
(2) عن خدمة وسلوك بدرجة أمتياز
(3) احضار شهادة dataمن الشركات التى تم العمل بها سابقا مع شهادة شاملة عن بيانت كل سفينة
(بابور - قاطرة لانش تج_ حفا ر_ منصات )
(4) الموافقة من قبل الهيئة المركزية للتفتيش البحرى المصرى عن المدة المحددوة لا جتياز الدورة وبعد يتم دفع مبل2000دولار امريكى فقط لاغير ثمن part a
ثم 1800دولار ثمن part b
وبعد ذللك يتم الكشف بالمستشفى العام للقوات البحرية المصرية راس التين واستخراج الجواز البحرى بالزى الرسمى لضباط البحرية التجارية وفقكم الله البحار أحمد الفهد

مشكووووووووووووووووووووووووووووووور

انا سمير القرم بدي اعرف كيف ممكن اتخصص في مجال الحام تحت الماء وماهي مده الدوره والتكاليف الماديه وبدي رقم هاتف الاكاديميه البحريه فالاسكندريه والموقع الاكتروني وجميع المعلومات وان ترسل الى بريدي الالكتروني الخاص بيgroom_jo@yahoo.com

انا سمير القرم بدي اعرف كيف ممكن اتخصص في مجال الحام تحت الماء وماهي مده الدوره والتكاليف الماديه وبدي رقم هاتف الاكاديميه البحريه فالاسكندريه والموقع الاكتروني وجميع المعلومات وان ترسل الى بريدي الالكتروني الخاص بي

اريدان يفيدونى علما عن الاكاديميه البحريه بالاسكندريه وما شروط الالتحاق بها وكم تكلفتها الثانويه ومده الدراسه بيها وسوق العمل بعد التخرج

سلام عليكم جميعنا ورحمه الله وبركاتو
اريد اسجل باكادميه اني خريج تجاره حصلت على معدل 66 انقبل لا وكلفه التكاليف واسمي مخلد وليد حسين من العراق ارجووووووو الرد وشكرنا

الرجاء افادتنا عن شروط وطلبات الالتحاق بالاكاديمية البحرية بالاسكندرية للمصريين الدارسين بالخليج وحاصلون على الدبلومة الامريكية رجاء افادتنا بجميع طلبات الاكاديمية وشكرا

انا هلال ناصر من السعودية وحاب التحق بالاكاديمة البحرية
وعندي كم سؤال ياليت تساعوني
متى يبدأ التقديم في الاكاديمية ؟
متى يبدا العام الدراسي ومتى ينتهي باي شهر << :frowning:
سمعت ان هناك سكن للطلاب كيف نظامه ؟
عندي اسأله كثيره بس بعد ماتجاوبون الله يعينكم علي

انا اخوكم احمد ايها المهندسين انا طالب فى جامعة الاسكندرية واريد ان اعرف شرط الالتحاق بالاكادميه لطلاب الثانويه العامه الادبى بمجموع 50 مكان الاكادميه وهى كام سنه ومصارفها وجزاكم الله كل خير

السلام عليكم ورحمة الله وبركانه:
اخوكم من السعوديه حاصل علي الثانويه العامه(علوم طبيعيه) بنسبة71% وارغب الالتحاق بالاكاديميه البحريه بالاسكندريه وماهي التخصصات التي يمكتتي الالتحاق بها وكم رسوم الدراسه في الترم (السته الدراسيه) ارجو الرد ولكم جزيل الشكر