Definition crooked septum


(محمد الجنوبي) #1

تعريف الحاجز الانفي المعوج

الحاجز الأنفي هو جدار عمودي أو جدار من الأنسجة (مادة غضروفية) يقع بين نصفي انفك (فصل الأنف إلى تجاويف Anvian (Mnkharan))
غالبا ما ينحرف هذا الحاجز انحراف واضح نحو جانب واحد من الأنف، انسداد تسبب ألما أو واحدة من الخياشيم، حيث كان عدد من الناس من ميل للحاجز الأنفي الداخلي.
حول الأنف:
الأنف اصطف مع طبقة رقيقة الغشاء المخاطي لك ترطيب الهواء الساخن يدخل الأنف وأيضا يكون كمادة لاصقة حيث انها تتعاون مع الشعيرات الأنفية للحد من كمية الغبار التي تدخل إلى القصبة الهوائية والرئتين.

أسباب انحراف الحاجز الأنفي:

لماذا لا تكون معروفة عادة.
تمديد أو النمو المفرط للخلايا الغضروف والعظم الخلايا ربما في الأنف، مما تسبب في ظهور جزء من الجدار، سواء في اليسار أو اليمين.
أصيب إصابة الأنف مع ملاحظة أن البالغين قليلا الاحتفاظ حاجز الصوت الأنفي
معظم المشاكل من الحاجز الأنفي وأكثر من ذلك أن يحدث نتيجة للنمو الطبيعي للإنسان وليس نتيجة الإصابة.
في بعض الأحيان يكون نتيجة إصابة تعرض الأطفال حديثي الولادة أثناء عملية الولادة.
استخدام الكوكايين المزمن.
العيوب الخلقية
في معظم الحالات، سبب انحناء الحاجز الأنفي أي مشاكل صحية خطيرة، غير أنه عندما يجد بعض الناس لهم يعانون من صعوبة في التنفس الانسدادي أو في الأنف، والنزيف المتكرر في الصداع، والتهاب الجيوب الأنفية أو الأنف.
هنا، ونحن يجب أن تذهب إلى أخصائي الأنف والحنجرة، والأنف الذي تفقد Tgawivk.
[FONT=Arial][SIZE=5]إذا تسبب لك مشاكل الاعوجاج، قد تكون هناك حاجة لعملية جراحية لتقييم Hajzak الأنف

[/size][/font][SIZE=5][FONT=Arial]تصحيح الحاجز الأنفي

هو عملية تصحيح التشوه الحادث في الحاجز الأنفي، ومساعدة الشخص على التنفس بسهولة وربما تعمل أيضا على مساعدة الطبيب أو الجراح على الفحص المتكرر داخل الأنف لعلاج الالتهابات الأنفية أو الأورام أو النزيف المتكرر مع ملاحظه ان هناك [/font][/size][FONT=Arial][SIZE=5]لا يوجد علاج لتشوه الحاجز سواء بالتدخل الجراحي، والذي هو الحل الوحيد لحل تلك المشكلة.

[/size][/font]كيفية تعديل الحاجز الأنفي جراحيا
يمكننا أن عملية يعمل تحت الخيارين إما تحت التخدير العام أو تحت التخدير الموضعي
[FONT=Arial][SIZE=5]في مجملها لم تتحرك بعد وقت شريطة أن لن يكون هناك أي مشاكل تواجه الجراح أو تخدير في بعض المستشفيات يعتبروها من عمليات اليوم الواحد ويعود المريض بعد اسبوع حتى ترفع الحشوات في الأنف.

[/size][/font]تبدأ العملية مع عمل ثقب صغير في الأنف وعملية الفصل بين الطبقة المخاطية المغلفة جدار الحاجز الأنفي والإفراط في الانحناء
الحاجز الأنفي، ويزيل الجراح إما التبريد حيث فرك مكان وإرجاع الطبقة المخاطية وBtejetha (عادة Baldkson نوع من الغرز) ثم يضع Asplnt (أو ما يسمى الحشوات) الثقوب تسمح للمريض للتنفس من خلالها و
[FONT=Arial][SIZE=5]تبختر أسفل الحاجز الأنفي والأنف في الوقت نفسه، وعادة ما يكون هناك أي تأثيرات ناتجة عن عدم تشغيل Kahmrar العينيين أو الزرقاء حول العينين والأنف …

[/size][/font][FONT=Arial][SIZE=5]آثار أو المشاكل التي يمكن أن تحدث بعد الجراحة

[/size][/font]وثقب في الحاجز الأنفي، مما يؤدي إلى عدم قدرة المريض على التنفس بشكل صحيح نزيف بعد الجراحة.
التهاب الجرح.
[FONT=Arial][SIZE=5]---------------------------------------

[/size][/font][FONT=Arial][SIZE=5]أختتم هذا الاستشارة الطبية: -

[/size][/font][FONT=Arial][SIZE=5]* يشكو من انحراف شديد في حاجز الأنف، وهذا ما يضعف حاسة الشم، وفقا لتشخيص الطبيب، سؤالي هل انحراف الحاجز الأنفي إلى فقدان الإحساس أو ضعف الشم؟

[/size][/font]* الدكتور عبد المنعم استشاري الشيخ حسن ومدير مركز الأنف والأذن والحنجرة في مستشفى الملك فهد في جدة يقول:
غالبا ما يحدث فقدان لحاسة الشم، سواء محليا أو في جزء منه، وفقدان السبب في ذلك إلى فقدان جزئي لحاسة الذوق من حيث صلتها معينة من الناحية الفسيولوجية، وترجع أسباب هذه الخسارة من معانيها لكثير من الأسباب، وذلك أساسا انسداد الأنف بسبب كميات Btjoifaa، وحساسية الأنف والتهاب الأعصاب المحيطية المزمنة في الأنف نتيجة للانفلونزا، وانحراف الحاجز الأنفي الشديد والتضخم القرنيات الأنف يكون لها دور في التأثير على حاسة الشم، لذلك أنصح لك لاستعراض استشاري الأنف لتشخيص المرض جيدا ووضع العلاج اللازم.



ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

Definition crooked septum


[FONT=Arial][SIZE=5]Nasal septum is a vertical wall or a wall of tissue (a cartilaginous material) is located between the two halves unscrew (the separation of the nose to the cavities Anvian (Mnkharan))

[/size][/font][FONT=Arial][SIZE=5]Often this barrier deviates a clear deviation toward one side of the nose, causing distress or obstructive one of the nostrils, where a number of the people than a mile of the barrier nasal procedure.

[/size][/font][FONT=Arial][SIZE=5]About the nose:

[/size][/font][FONT=Arial][SIZE=5]Nose lined with a thin layer mucosa you moisten the hot air entering the nose and also be as an adhesive where it is cooperating with the nasal hairs to reduce the amount of dust entering into the trachea and lungs.

[/size][/font]The reasons for the deviation of the nasal septum:

Why not normally be known.
Extension or excessive growth of cartilage cells and possibly bone cells in the nose, causing the emergence of part of the barrier, whether in the right or left.
Injury sustained nose with a little note that adults retain a nasal sound barrier
Most of the problems of the nasal septum and more to occur as a result of the natural growth of the human being rather than a result of injury.
Sometimes be due to the infection exposed newborn during the birthing process.
Chronic cocaine use.
[FONT=Arial][SIZE=5]Birth defects

[/size][/font]In most cases, the cause of the curvature of the nasal septum any serious health problems, is that when some people find them suffering from difficulty in breathing or obstructive in the nostril, and frequent bleeding in the nose, headaches or sinus infection.
Here, we must go to the ENT specialist, who will inspect nasal Tgawivk.
[FONT=Arial][SIZE=5]If warp cause you problems, surgery may be needed to evaluate the nasal Hajzak

[/size][/font][SIZE=5][FONT=Arial]Correct the nasal septum

Is the process of correcting the deformity incident in the nasal septum and to help the person to breathe easily and perhaps also working to help the doctor or surgeon on repeated examinations inside the nose to treat infections nasal or tumors or bleeding repeated with the remark that there is no cure for deformation septum whether surgical intervention, which is the only solution [/font][/size][FONT=Arial][SIZE=5]to solve that problem.

[/size][/font][FONT=Arial][SIZE=5]How to modify the nasal septum surgically

[/size][/font]We can process works under the two options either under general anesthesia or under local anesthesia
[FONT=Arial][SIZE=5]In its entirety not moved beyond the time provided that there would be no problems facing the surgeon or anesthesia in some hospitals يعتبروها of operations per day and the patient returns after a week even raise fillings in the nose.

[/size][/font]The process begins with the work of a small hole in the nose and the process of separation of the mucous layer coated the wall of the nasal septum and excessive bending in
Nasal septum, and the surgeon removes either chiller where the rub place and then returns the mucous layer and the Btejetha (usually Baldkson a type of sutures) and then puts Asplnt (or what is called shims) holes allow the patient to breathe through them and strut down the barrier nasal and nose in
[FONT=Arial][SIZE=5]the same time, and usually there is not any implications for operation Kahmrar Enen or blue around the eyes and nose …

[/size][/font][FONT=Arial][SIZE=5]Effects or problems that can occur after surgery

[/size][/font]And a hole in the nasal septum, which leads to the inability of the patient to breathe properly bleeding after surgery.
Inflammation of the wound.
[FONT=Arial][SIZE=5]---------------------------------------

[/size][/font][FONT=Arial][SIZE=5]Conclude this medical consultation: -

[/size][/font][FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=black]* Complain of severe deviation of the nasal barrier, and this is what weakened the sense of smell, according to the doctor’s diagnosis, my question Does deviation of the nasal septum to the loss or poor sense of smell?

[/color][/size][/font]* Dr. Abdel Moneim Hassan Sheikh consultant and director of the Center for Ear, Nose and Throat at King Fahd Hospital in Jeddah says:
Often loss occurs to the sense of smell, whether locally or in part, and cause loss of that to partial loss of the sense of taste as they relate to certain physiologically, and returns the reasons this loss of sense for a lot of causes, mainly clogged nostrils because quantities Btjoifaa, and allergic rhinitis and chronic peripheral neuritis
the nose as a result of the flu, and the deviation of the nasal septum severe and corneas nose inflation have a role in influencing the sense of smell, so I advise you to review consultant nose to diagnose the disease well and put the necessary treatment.

ــــــــــــــــــــــــــــ
المصدر: طبيبك كوم

(mahmoud yagoub) #2

مشكور علي هذه المعلومات الثرية .ونطلب منك المزيد انشاء الله


(محمد الجنوبي) #3

مشرفنا العزيز \ محمد يعقوب
بارك الله فيك ومشكور على المرور الطيب
الله يعطيك العافيه 00 ودمتم بحفظ الله