اريد النصح يا اخوان

اخوكم خريج جديد ( فريش ) وصراحتا انا متحير من امري فا نا بين خيارين اني ادخل الحياة العملية او اتطرق لموضوع دراسات عليا
فهل الخبرة مهمة جدا قبل الدخول في الماجستير

[RIGHT]السلام عليكم
عزيزي هدا لموضوع يعتمد على شطارتك بالدراسة فا>ا انت عندك المقدرة انك تكمل ماجستير بسرعة توكل على الله فالعلم ممتاز جدا جدا جدا جدا جدا
وعلى فكرة ا>ا بديت تشتغل فلن تتعلم وتكمل ماجستير ابدا ابدا

[/right]

شكرا جزيلا عللى الرد وارجو من سائر الاخوة ان لايبخلو علينا بي النصح بي الاضافة

حبيت اخذ راي الاخوان في الدراسات العليا في الادارة و خصوصا MBA

ارجو من الاخوة العندهم فكرة عن الموضوع ان لايبخلو على اخوكم بي الفائدة شكرا جزيلااا

اخي ان العمل لا شك انه ات ونصيحتي لك هو اكمال الدراسات العليا لان اكيد بعد الحصول عليها باذن الله سوف تتاح لك فرص عمل احسن واكثر . ولك الخيار النهائي

شكرا جزيلا عللى الرد وارجو من سائر الاخوة ان لايبخلو علينا بي النصح بي الاضافة

حبيت اخذ راي الاخوان في الدراسات العليا في الادارة و خصوصا MBA

ارجو من الاخوة العندهم فكرة عن الموضوع ان لايبخلو على اخوكم بي الفائدة شكرا جزيلااا

انا برضه شابفه كده انا طالما انت خلصت ابدأ على طول فى الدراسات العليا لانها بتفرق قوووووووووى حتى لما حد بيقدم في شركة معينة ممكن يكون جايب تقدير اعلى من حد معين بس يختارو الشخص التانى لانه معاه ماجيستير فكمل ماجيستير ودكتوراه حتى انتى ممكن تعمل التمهيدى وبعد كده مع العمل حاول تحصل على الماجيسيتير صدقنى هتفرق كتيييييييييييييييييييييييييييير قوى:)

حبيبي انا اتمنى لكـ كل الخير واتمنى انك تكمل دراستك افضل لك ولو العمل فيه افضل مرتب …
بس انت لما تجيب شهاده جامعيه اكيد يكون افضل وحتى العلاوات السنويه للجامعي تكون اسرع من اللي متوضف بعد الثانويه

ولكــ الخيار وادع من الله انه يوفقك واذا انت انسان متردد صل صلاة الاستخاره