للمهندسين فقط


(themasrawy) #1

ايهما افضل الهندسة الميكانيكيه ام الهندسة الكهربيه ؟؟؟؟


(همسة الروح) #2

انا ارى الهندسة الكهربائية افضل من الميكانيكية


(احمد الشاعر) #3

انا افضل الميكانيكا


(الطيار المنوفي) #4

والله الاثنين افضل من بعض والاتنين مهمين جدا فبدونهم يقف التقدم فلتقدم يحتاج الميكانيكا لدراسه القوه المؤثره على الجسم لكي يستطيع الحركه ودراسه كيفيه تطوير حركته واعتدالها وقله الاحتكاك وغيرها والكهرباء هي الاضائه ونقل الشحنات وتاثيرها على الاله ونقل الاوامر في عصرنا هذا
وبارك الله فيكم


(noor husam) #5

في مجال العمل الميكانيك افضل كما قال المثل
الميكانيك مثل الطماطه ابكل قدر (جدر) يوجد
يعني اكو مرقه مابيه طماطه
الميكانيك يدخل ابكل الاقسام ويشتغل يعني يعمل مع جميع التخصصات


(eng2005) #6

the both are googd


(ahmed eed) #7

مفيش قسم افضل من قسم كل واحد له اهميته ومميزانه وعيوبه


(لطف السعدني) #8

السلام عليكم
جزاك الله كل خير اخي
الكريم

(memooo1500) #9

شوف انت ميولك الميكانيكا ولا الكهربهوشوف انت كويس فى مواد انهى فيهموقبل ده كله صلى صلاة استخاره
على فكره انا ميكانيكا


(memooo1500) #10

وربنا يوفقك


(system) #11

c’est ne pas une question à poser, que vous n’etez pas un inginieur


(eng_amany) #12

هندسة الميكاترونكس احسن من الكهربائيه والميكانيكيه


(system) #13

اخي ما في هندسه احسن من هندسه لو كان في هندسه احسن من هندسه كان ما طلعت كل هذه الهندسات
وبعدين هي حسب ميولك ورغبتك وايضا ما في اشي اسمه اكتر شغل كلو على الله
بالتوفيق