تكييفات كرافت داخل مصر

اناعاوز اشتري تكييف
واردت ان اعرف ماراي الفنيين والمهندسين في تكييفات كرافت داخل مصر وماهي
ادائها هل جيدة مثل شارب ام لا ارجو الرد سريعا وذلك لاشتري تكييف كرافت ام
شارب

12 واحد شاف الموضوع ومفيش حد راضي يرد عليا

السلام عليكم
أخي أنا من مصر ايضا وأريد شراء تكييف قوي يتحمل وقد سالت علي مكيفات كرافت وعلمت أن الكمبريسور بتاعها باناسونيك ياباني أما باقي مكوناته فهي صناعة سعودية محلية و للاسف هذه الماركة جديدة علي السوق المصري ولم يتسني لشريحة كبيرة من المستخدمين تجربتها و الحكم عليها حتي أن لها موزع واحد فقط هو شركة بي تك. هذه هي المعلومات المتوفرة لدي ولكن نصيحتي للك أن تتأني قبل أن تقوم بشراء أي مكيف سواء كان كرافت أوغيره لأن السوق المصري مليء بالشركات النصابة التي تتبع نظام (ركب و إجري) ولا تأخذ منهم إلا الكلام المعسول قبل التركيب أما بعد التركيب و الدفع
(ادي وش الضيف) .اسأل عن سمعة الشركة التي ستتعامل معها قبل أن تدفع مليم واحد
وهل يقدموا خدمة بعد البيع بصورة جيدة و ربنا يوفقك ويوفقنا ونلا قي شركة محترمة.

الاخ العزيز والله وعن تجربه تكييف
كرافت جهاز خطير جدا وفوق الممتاز اما المدهش حقيقى فيه فهو صوته الجهاز
لايوجد له اى صوت نهاااااااااااائى حتى انك قد لاتعرف اذا كان شغال ولا لا
الامن خلاال النظر الى لمبة البيان الخاصه به فقط غير كده مستحيل تقدر تعرف ان شغال ولا مطفىء وشكرا لك

اخى العزيز عن تجربة تكييفات كرافت انا ركبت منها كتير وكنت مسئول عن صيانتها وظهر لية عيوبها وهو ان الفانة الداخلية بتعمل تلج او بمعنى اصح الكويل بيعمل تلج ولحد دة الوقت مش عارف اية السبب لكن لما قابلتنى المشكلة دية كنت بطفى الجهاز وبسيح التلج ويرجع التكييف يشتغل كويس وترجع المشكلة تانى بعد فترة من تشغيل التكييف لكنى لحظة ان الكارتة بتاعة التكييف مش مظبوطة بمعنى ان اقل لمسة (مثلابقفل باب الفانة)التكييف بيقف لدرجة ان مرة الكارتة علقة ولما جية اشغل التكييف عمل قافلة وفيوزات البتشينو ضربة.مع العلم ان العيب دة مش فى تكييف واحد لكن فى كل الاجهزة الى ركبتها(2.4حصان)لكنى ركبت تكييف من نفس النوع لكن5حصان لكن ما حصلش منة اى مشكلة مع العلم ان كارتة 2.4نفس5حصان وللاسف مش عارف حل لحد دة الوقت…
هاااااااااااااااااااام
تكييف كرفت مصمم للعمل فى الاجوا الحارة (صوة اليونت الخارجية عالى)
عن تجربة

اولا شكرا لجميع الاخوة اولا انا ركبت كرافت 1.5 و 2.25 و3 حصان وكان الاداء فوق الممتاز

الشارب كويس
والكرافت ايضا وخلينا فى اللى نعرفة

شاارب مضمون وضمانة مضمون

الى الاخ كريم
عن تجربة الكرافت اقوى تبريد و اهدى صوت اما موضوع انة بيعمل تلج دا لما بيكون منفس و الشحنة مقربة تخلص و التلج دا اخر الشحنة بيبقى على ماسورة الهاى بعد ال اكسبنشن.