لطلبة أولى بحرية

اهلا بيكم جميعا انا تانيه بحريه السنه الجايه لو في حاجه اقدر اقدمها لكم ان شاء الله موجود وكل الورق والحمد لله القسم بالدكاتره بالمعيدين زي الفل وربنا يوفق

السلام عليكم انا زميلكم الجديد واتمنى ان تقبلوني معكم
ومن فضلكم اريد ان تفيدوني بما يخص تخصص هندسة بحرية
1.ماهي المواد التي تدرس ؟
2.وماهي دروس هذه المواد؟
وشكرا

بالنسبه للمواد الترم الاول عندك رياضه (3) و ميكانيكا و هندسه انتاج و عماره بحريه و امن صناعي و رسم تجميعي
و بالنبه للمواد باذن الله سهله و هتتبسسسسسط وياريت اسمك و لو احتجت حاجه قول و ان شاء الله هتلاقيها عندك بالتوفيق

كل عام و انتم بخير رمضان كرييييييييييييم اللهم تقبل اللهم تقبل اللهم تقبل

ممكن اعرف الدورات فى الاكأدمية بتبتدى امتى انا حاصل على معهد فنى صناعى قسم تشغيل وتركيبات ميكانكية
وشكرااااااا

اولا السلام علسكم و رحمه الله
ثانيا كل عام وانتم بخير و يارب يتقبل من كل المسلمين رمضان
ثالثا بجد بنرحب بكل اللي دخلوا بحريه لعام 2008/2009 و لو اي حد عايز يعرف التنسيق يتفضل علي موقع الكليه

وبجد ربنا يوفقكم و ياريت التفاعل في المنتدي علشان ان شاء الله نحقق اكبر استفاده
kol SaNNa We EnTooM TaYbEEn

الف شكر يا كوتلا

ايه يا بشمهندسين مكفيش حد بيدخل ليه ربنا يسهل

كل سنه و انتم طيبين و عيد سعيد و ان شاء الله ربنا يتقبل منا رمضان و يجعله عام سعيد علينا و يا ريت نشوف اولي و بعد اذنك يا بسوم نعمل موضوع جديد ل تانيه بحريه علشان الدكاتره شدين حيلهم علينا من اول السنه و بالذات
fluid mecanics

كل سنة و إنتا طيب و فى إنتظار الموضوع

اخونا العزيز بسام:
معاك محمد طارق المحمدى جبر،سكشن 4، وانت عارف الباقى!!

السلام عليكم يا محمد بسام في الشارقه و هو دفعه 2005 لو عايز حاجه ان شاء الله اساعدك انا محمد عادل رقم 77 هتلاقيني في الكليه دايما و اي خدمه يا بشمهندس

[QUOTE=;][/QUOTE]
انا اسمي محمد اريد شرحا كاملا عن طريقة الدفع الكهربائي في السفن لائنو هادا الموضوع هوي مشروع تخرجي السنة

السلااااااااااام عليكم و رحمة الله و بركاته

أنا بسام الطالب الهمام اللي بدأ الموضوع ده من سنة بالظبط :slight_smile:

أولاً أنا آسف على الغياب بس أنا لبست السنة اللي فاتت (كنت محول من عمارة فلبست فالأول و الباقي استعباط مني )
عموماً …أنا إن شاء الله راجع بالموضوع زي ما كان و أحسن بس بداية من الترم التاني إن شاء الله

سلام دلوقتي عشان الدنيا ساقعة و عاوز أنام ^^

لينا كلام كتير بعدين…الواحد دلوقتي بقى خبرررررررة :slight_smile:

طب ماشى اهلا بيك تانى
و عايزين نستفيد من خبراتك

السلام عليكم أنا طالب سنة أولى بوهران -الجزائر-

ممكن لما انا اتكلم الكل يسمع بجد انا على فكرة كمل الناس بيبعو بعض علشان الفلوسى وانا زعلان جدا وانا زعلان علشان اولاد غزة جدا واحنا مصريان بش عرفين نعمل شى وانا لية واحدة اربتى هناك بش عارف اكلمة علشان فى حرب ومشاكل لليل ونهار وسلامو عليكم ورحمة اللة وبركاتة

يا رب تعرف تكلمها يا سيدي

السلام عليكم هذي اول مشاركه لي وحبيت اشكر صاحب الفكره واتمنى التفاعل معاها من الجميع

تقبلو مروري ولكم مني كل الاحترام

ahlan ya bassam ana nader mestanek tefedna fe ay mawdo3 ok