اسهل طريقة لعمل القلاووظ داخلى وخارجى

بعد ماتخلص الاسكتش اللى هترسم فيه الجسم اللى عاوز يتقلوظ المهم هتدوس على options بعدها هات annotation هتلاقى فيه حاجة اسمها cosmetic thread دوس عليها هتلاقيها نزلت على قايمة الاسكتش دوس عليها واختار المكان اللى عاوز يتقلوظ واختار كمان كل الابعاد الخاصة بالقلاوظ جرب وقولى النتيجة باقى خطوة صغيرة هقولها لما اشوف الردود
tnx alot
eng:karin se7en

إعجاب واحد (1)

ازيك يا كيمو :slight_smile:
مرحباً بك معنا في المنتدى وشكراً على بادرة نشاطك الملحوظة في الأسبوع الأخير.

باقى خطوة صغيرة هقولها لما اشوف الردود

الشباب هنا مستوياتهم معدية فادخل في الموضوع على طول ولا تربط إرثائك لمحتوى المنتدى بالتفاعل معه، فربما موضوع اليوم لا يجني ثماره إلا بعد شهر أو شهرين من اليوم وأنا شخصياً أستفيد من مواضيع في هذا المنتدى ومنتديات أخرى وعندما أرى تاريخ إدراجها بعضها والله من 2009 و2010 يعني أصحابها ربما نسوها ولكن المواضيع لا تزال حية ربما بإخلاصهم في إدراجها وعدم ربط النشاط برد الفعل :slight_smile:

منورنا يا هندسة ومنتظرين باقي مواضيعك الشيقة.

إعجاب واحد (1)

ما معنى القلاوظ ؟؟

SCREW
المجرى الحلزوني للبرغي
و أيضاً يقال عنه سن البرغي
أو شرار حسب مسميات البلدان
ماذا تسمونه بالأردن أخي أحمد

طريقة الأخ كريم هنا ليست بعمل سويب كات و إنما طريقة إظهارية

جزاك الله خيراً أخي كيمو على هذه المشاركات المفيدة

يا فضيحتي، ليك سنتين معانا وعمال تحكي مصري ومسوي فيها حازم أبو اسماعيل وفي الآخر مش عارف يعني آيه قلاووظ :slight_smile: ، لا والتاني بيقولك screw!!! اللهم صلي على النبي :slight_smile: ، طبعاً أنا امزح معاكم، بس عجبني لما اتنين عرب بيحتكموا للغة أجنبية، قتلتنا العجمة.

ههههههههههههههه

يعني ثلاث تسميات عربية ذكرتها انا ما شفتها
ما شفت غير التسمية الأجنبية
شكلك إنت العجمي

بغض النظر عن الاسم بس اهم حاجة ان الكل يستفاد طبعا تكملة الجزء اللى فوق انك تدخل على options وهات decoment prop. وهاات detialing واختار منها shaded cosmetic threa يارب يكون الكل استفاد اهى حاجة تنفعنا لما نموت وعلى فكرة انا عندى خلفية كويسة للمهتمين ب camworks اخوكم
مهندس/كريم محمود
مصرى وافتخر

إعجاب واحد (1)

أهو ده الكلام :slight_smile:
باشا احنا كنا عاوزين أصلاً نفتح منتدى داخل السوليدووركس يتكلم عن برامج التصنيع بمعاونة الحاسب والتي لها علاقة ببرنامج السوليدووركس. بس طبعاً الأول لازم يكون عندنا شوية مواضيع تصلح كنواة للمنتدى. عيش حياتك يا ريس في المنتدى واكتب اللي انت عاوزه. لا تنتظر في البداية أن الناس تسألك، لأن الطيور على أشكالها تقع، يعني أنت الأول بين ريشك يا طير وتلاقي كل الحبايب اتلموا بعد كده :slight_smile:

إعجاب واحد (1)

اهااااااا

احنا بالاردن بنسميه “اسنان البرغي”

شكرا حج عزام

بزمّتك يا راجل حد يعرف ايه معنى قلاوظ ؟؟ تلائيك انت الوحيد اللي تعرفها

واحلى اشي عزام, بعطيك مرادفات كثيرة لكلمة قلاوظ على اساس اني افهمها طب لو مفهمتش هنعمل ايه ؟؟ هنحكي انجليزي

شكـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا