طلب بخصوص study motion and analysis

يا ريت لو حد معاه أى مرجع او كتاب ل study motion and analysis
شكرا

محمد الأول، هل أنت حاصل على شهادة معتمدة من شركة سوليدووركس؟ نحن لدينا الآن تذكرة لاختبار CSWA وأنت من أقدم الأعضاء المشاركين في المنتدى ومن مستحقي هذه الشهادة إذا رغبت فيها.

أما موضوعك، فالبشاوات الاتنين “عزام وأحمد عايش” بيتعازموا على بعض ليهم 4 شهور من فيه اللي يبدأ. دا يقول لده افتضل والتاني يقوله لأ اتفضل انت الأول

معلش أنا اتكلمت على الهوا مباشرة لأني روحي طلعت في الحوارات المنغلقة مع البشاوات الاتنين :slight_smile:

أنا جاي أهدي النفوس ومش قصدي إنكم تتنخقوا معايا وتجبروهم إنهم يبدأوا ما تفهمونيش غلط

[SIZE=“4”][COLOR=“DarkGreen”][CENTER]

أرجو أن تفيدك هذه المجموعة المتواضعة في الرابط التالي

SWMA

[/center][/color][/size]

أخى الكريم أبو أنس - إيه الاخبار ؟
أولا أنا حاصل على شهادة CSWP ب أعطي ال VOUCHER ل أى حد يستحق
تانيا انا متاح أفتكر شغل STUDY ANALYSIS علشان محتاجه و بشدة و كان معايا مراجع ليه بس للآسف شكلها أتمسحت

مجال STUDY ANALYSIS مفيشهوش فيديوات كتير و لو حد من اخونا عزام أو أحمد عايش هياخد ثواب كبير

تحياتى جميعا و اسف على عدم التواصل بشكل منتظم على المنتدى

بارك الله فيك ملف مفيد جدا

[SIZE=“4”][COLOR=“DarkGreen”][CENTER]

وفيك بارك

[/center][/color][/size]

اذا بدك نصيحتي
اطلب الكتاب الرسمي من شركة سوليدوركس عن طريق احد الوكلاء مثل CADCAMCIM وتكلفة الكتاب زهيدة مقابل المعلومات اللي فيه
لو عندي نسخة PDF كنت اعطيتكك ياها او نشرتها على المنتدى

أما أنا
كل مرة بجي بدي أعمل فيديو لهذا المجال , بنشغل بمواضيع أخرة بالمنتدى
هذا غير إنقطاع النت و الكهرباء يلي ما عم يخلينا نعرف نشتغل و لا شغلة

لذلك و لأن مجال STUDY ANALYSIS أفكاره كثيرة و إحتمالاته متشعبة
وجدت أفضل حل الرد و المساعدة بالنماذج الخاصة التي ترد من الأعضاء و يطلب منا عمل شرح لها
ويوجد مثال أو إثنين طُلب منا المساعدة بهما سابقاً و تم ذلك و الحمد لله

[SIZE=4]مجال STUDY ANALYSIS كبير جدا و ان [SIZE=4]لقيت كتاب بالعربي ليه و كتب مفيدة جدا لهذا المجال و سوف أرفعا قريبا إن شاء الله

[SIZE=4][SIZE=4]ممكن تستعي[SIZE=4]ن بملفات SolidWorks Motion Simulation من على موقع البرنامج و تشوف معموله أزا[SIZE=4]ى

نحياتى
[/size][/size][/size][/size][/size][/size]

محمد باشا ما تروحش بعيد، هاترفع الكتب يعني هاترفع الكتب :slight_smile: انت رايح فين.

بجد ارفعها لأننا محتاجينها ضروري.

أو حتى اكتب اسمها يمكن نلاقيها بنفسنا.

إعجاب واحد (1)

أحم أحم احم هعمل موضوع بالملفات اللى معايا ماشي

ماشي يا عم