فكرة رائعة لخدمة الدين

السلام عليكم

ارجو أن تكون مشاركتى الاولى خفيفة على الجميع . انا كنت عاوز اضيف فكرة بس اننا كلنا هنا ممكن نفكر بطريقة ايجابية شوية فى خدمة الدين خصوصا الاخوة المهندسين القادرين على صنع برامج تساعد فى الدعوة بممعنى اية أقول لحصرتك:

انا كنت بتصفح واللة على الانترنت فى بعض المواقع وشفت مواقع جنسى كبير مخترق من قبل هاكر مسلم ما شاء الله

بحثت فى جوجل عن الاختراقات وجدت هذا الاختراق لهذا السايت ومكتوب عليه

Hacked By__Sad.Hack

ومشغل على السايت اية قرائنية للتذكرة شئ جميل وما شاء الله بجد ربنا يعينه هو وامثاله

فبجد الفكرة عجبتنى جدا لطرح فكرتى عليكم :

الفكرة هى اننا كلنا مش هاكرز او مخترقين محترفين لكن نقدر نعمل بعض برامج مثل

Denial of service برامج قطع الاتصال ووقف الخدمه للمواقع المسيئة للاسلام والمواقع الجنسية وندمر بيها المواقع دى

وصلت فكرتي؟؟!!!

ها مستنى الردود فى اول مشاركة ليا وياريت لا تخذلونى واشوف مساعدة وان شاء الله نبدا فى عمل تلك البرامج وانا حاعرض اول برامجى هنا بامر الله السلام عليكم

فكرة اكثر من راااااائعة و الله…خصوصا اختراق المواقع التي تسيء الى الاسلام ايضا"…و كم تمنيت ان اطبقها و لكنني اكتشفت انها بحاجة لخبرة طوييييييلة جدا" في مجال الاختراقات… يا رب تعيننا على خدمة ديننا …

مرحباً بك أخي الكريم في هذا المنتدى الطيب
مرحباً أخاً وزميلاً ومحاوراً ومعلماً
فكرتك هذه فكرة طيبة جداً وبصراحة خبث هذه المواقع طاف به الكيل وعمت به البلوى فلا يسلم من شرها وبلواها أي أحد، تطرق الباب وتدخل بالا استأذان نسأل الله السلامة
ولكن المشكلة بالنسبة لي أنني مهندس ميكانيكا وليس لي علم بالرمجة وصفحات الويب ولكن ممكن “أبعتلك شوية عمال يكسروهالك” -على سبيل المزاح-
أسأل الله العلي الكريم أن يوفقنا لما يحبه ويرضاه وأن يجعلنا ممن بلغ -أو يبلغ ليلة القدر- وأن يعتق رقابنا ورقاب آبائنا وأمهاتنا من النار