تعارف على المهندسين الطبيين

كيفكوا يا مهندسين ان شاء الله بخير خصوصاطلاب جامعتي العلوم والتكنولوجيا اكيد عفتوا الجامعة من وراء الدراسةحاب اتعرف عليكم انا عامر الشديفات سنة اولى هندسة طبية

Aslam Alykum Warahmatu ALLAH wa barakato? how are you my brothers and sisters in Handsah?

assalamu alaikom…

Iam the Jordanian Engineer,am in the same university…in JUST university…in my 5th year…
hope you have fun there !!!.

ياجماعه اى مهندس يعرف كثير عن الهندسه الطبيه عوزة اكلمه لانى عوزة اعرف معلومات عنها ضرورى

قسم الهندسه الطبيه دا من الاخر عباره عن قسم كوكتيل

يعني انا دخلت القسم دا بالذات عشان بحب اللالكترونيات والميكانيكا وبحب الطيب برده

يعني القسم دا هتدرس فيه مواد كتير من كهرباء والالكترونيات
وهتدرس برجمه كمان وهتدرس شويه مواد من كيمياء ومواد من ميكانيكا ومواد من طب بسيطه زي البيلوجي والتشريح
وهتدرس شويه مواد لها علاقه باداره المشتشفيات وتنظيمها وتصميمها

في مصر الشغل بقا بيقتصر علي حاجتين

اما في المبيعات دول للناس الخرجين بس مش عايزين يفهمو اي حاجه زيهم زي التجاره بالظبط
وناس تانيه شغالين في الصيانه مع الوكلاء

جهاز طبي يعني وكيل وجهاز بدون وكيل ملهوش لزمه عشان قطع الغيار

وطبعا في مصر الوكلاء هما المستحوزين علي 80 % من سوق الاجهزه ومحتكرين قطع الغيار

وشكرا وانا جاهز لاي استفسار

أنا أميرعلي، تخرجت عام 2005 وأعمل حاليا بالسعودية ، قسم الأجهزة الطبية من أروع أقسام الهنسة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته …

انا برضو طالب جديد واتمنى اي واحد من اخواني ولا من اخواتي انه يفيدني بقدر المستطاع
وانا اكون ممنون له …

واتمنى من الله التوفيق للجميـــيعـ

ولكم جزيل الشكر …

اخوكـــم/ al-mawad3

مساء الخير او صباح الخير عليكو المهم يامهندسين ياريت تعرضوا مواضيع اكتر عشان الهندسة الطبية عندنا في هندسة الكترونية بمنوف عبارة عن مادة ولكن عندنا اهتمام غير عادي بيها ودا يرجع للدكتور سمير بدوي بجد مهتم بالمادة وفي ة شغل جامد اووي وياريت كل الدكاترة في مصر تدرس بنفس الاسلوب بتاعة المهم انا نفسي اتعرف علي مهندسين كتير للاستفادة وتبادل المعلومات ودا ايميلي

انا بسمع عن مجال الاجهزه الطبيه ونفسي اشتغل فيه اوي ويمكن يكون ده حلمي الغالي لالنه مجال واسع اوي ومش عارفه ابدئ منين فيه ونفسي حد يسعدني

KOLLOO 3LAAAAAAAAAAAAAAA ALLAH