مطلوب مساعده سريعه من علماء الشبكات ارجوكم

السلام عليكم و رحمه الله
عندى مشكله فى شبكه العمل بتاعتى تتلخص فى الاتى
موجود عدد 7 اجهزه كمبيوتر متوصلين مع بعض عن طريق سويتش و كله تمام لكن فيه بعض الاجهزه لما افتحها من خلال الشبكه عن طريق كمبيوتر تانى يطلب منى يوسر نيم و باس وورد مع انى مش حاطط يوسر نيم و باس وورد للكمبيوتر اللى بافتحه عن طريق كمبيوتر تانى على الشبكه
انا كنت باهرب من الموضوع ده بانى كنت بادخل على الكنترول بانل بتاعه الجهاز اللى عايز افتحه و احطله باس وورد عشان استخدمها و انا بافتحه من جهاز تانى عبر الشبكه (حاورينى يا كيكه يعنى)
و مره كتبت مكان اليوسر نيم ادمنستراتور و سبت مكان الباس فاضى يطلع رساله تقول ان ماليش الصلاحيه انى ادخل على الكمبيوتر ده
انا عملت كل حاجه حتى من المانج بتاعه كليك يمين على ماى كمبيوتر و عملت الباس وورد انتى و برضه مفيش فايده
دلوقتى انا عايز الاجهزه سداح مداح على بعض
ممكن حد يقولى طريقه؟
و شكرا لكم
السلام عليكم و رحمه الله

مينفعش تدخل على كمبيوتر بصلاحيات أدمن من جهاز أخر الا لما بيكون معاك يوزر ادمن وليه باسورد كمان يعنى لو الادمن ملوش باسورد متعرفش تدخل
لكن انت ممكن تعمل share لاى فولد او درايف على الجهاز اللى انت تدخل عليه وممكن تعطى طلاحيات الشير انك ممكن تعمل كل حاجة بس برضه مش هتكون أدمن

انا عملت كده و عملت شير لبرتاشن و اديت صلاحيات الفول كنترول و مع ذلك برضه بيطلب يوسر نيم باس وورد و باضطر احط باس وورد لاكونت الادمن عشان ادخل بيهم من جهاز تانى
و شكرا على الاهتمام

الكلام ده لو الكمبيوتر اللى بتدخل عليه نظامه فيستا لكن الاكس بى عادى

لا يمكنك الدخول ا لا اذا عملت بارتيشن وانت سوف تلاحظ على الايقونة اذا عملت البارتيشن صح