الرئاسية: بالوثائق والدة أبو إسماعيل أمريكية

شاركت فى انتخابات لوس أنجلوس

[B]                                                             الرئاسية: بالوثائق والدة أبو إسماعيل أمريكية                           [/b]

[CENTER]              [CENTER]                  [[IMG]http://www.alwafd.org/images/news/815079309ser6144.jpg[/IMG]](http://www.alwafd.org/images/news/815079309ser6144.jpg)                               [/center]
      [/center]

كتب ـ  محمد سعد خسكية ومحسن سليم:                                             منذ 1 ساعة 8 دقيقة               
           أكدت اللجنة العليا للانتخابات الرئاسية أن استبعاد الشيخ حازم صلاح أبو  إسماعيل من سباق الرئاسة، جاء بعد تيقن اللجنة من اكتساب الدكتورة نوال عبد  العزيز والدة الشيخ حازم للجنسية الأمريكية بتاريخ 25-10-2006 الى جانب  جنسيتها المصرية.
    وذلك من خلال ختم  أصل الشهادة الصادرة من وزارة الخارجية الأمريكية  بالخاتم البارز والعلامة المائية الخاصين بها، وان هذه الشهادة وردت الى  اللجنة الرئاسية بتاريخ 12-4-2012 بعد صدور حكم محكمة القضاء الإداري فى  الدعوى رقم  32810/66.
وفجرت اللجنة مفاجأة كبرى فى حيثيات استبعادها لأبو إسماعيل بالكشف عن  استمارة التصويت الانتخابية الخاصة بوالدة الشيخ حازم والتى تقر فيها بأنها  مواطنة أمريكية، والتى جاءت مرفقة بكتاب الى وزارة الخارجية  من القنصلية  المصرية بولاية لوس أنجلوس بأمريكا.
وأشارت اللجنة الى ان بيان حركة الدخول والخروج الواردة من ادارة الجوازات  والجنسية بوزارة الداخلية المصرية يفيد بأن السيدة نوال عبد العزيز تحركت  بجواز سفر أمريكي رقمه 500611598 وصلت به من الولايات المتحدة لمصر بتاريخ  4-7-2008 ثم غادرت به إلى ألمانيا بتاريخ 6-11-2008 وعادت به من الدولة  ذاتها فى 16-8-2009.

صور قرار اللجنة

اقرأ المقال الأصلي علي بوابة الوفد الاليكترونية الوفد - الرئاسية: بالوثائق والدة أبو إسماعيل أمريكية

هذا الكلام كله كذب ولا يوجد اي علامات مائية ولا أختام لا يحزنون، ولو كانت اللجنة صادقة فلتظهرها لنا جميعاً ولاسيما أن حازم أبو اسماعيل أنكر مصداقية هذا الكلام وإلا كانوا كذابين ولينشروا هذه المستندات المزعومة.
ألم تكذب علينا هذه اللجنة وتقول إن السعودية سلمتهم ورق، اين هذا الورق وأين الإشارة إليه في قرار الاستباعد.

تحدي واضح للجنة ونحن أنصار ابو اسماعيل من ابناء الشعب ونريد أن نطمئن فلترفعوا لنا هذه المستندات حتى نخرج على هذا الرجل لكذب ونرجمه، وأنا أتحداهم أن يوجهوا بلاغ التزوير ضد أبو اسماعيل للنائب العام كما هددوا من قبل، وأنا اراهن على أنهم لن يتوجهوا ضده ببلاغ رسمي لأنها ستكون فضيـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــحة صارخة.

علشان بس نعرف إن الزوير والتلفيق هو عهد هذه اللجنة الموقرة

هذه صورة لخطابات المعزولين

بس لأن ابو اسماعيل هم عارفين قدراته الحقوقية، قاموا بتعديل خطاب أبو اسماعيل بس لأنه هو الوحيد اللي بيفهم وصرح بعدم مشروعية عزله لأن يوم 13 وهو كان آخر يوم للعزل انتهى ولم يكن قد تم عزله، وبالتالي فهو كان من المقبولين ولكنه للأسف غششهم وبالتالي عدلوا خطابه هو بس، وعجبي.

هذا الكلام كله كذب ولا يوجد اي علامات مائية ولا أختام لا يحزنون، ولو كانت اللجنة صادقة فلتظهرها لنا جميعاً ولاسيما أن حازم أبو اسماعيل أنكر مصداقية هذا الكلام وإلا كانوا كذابين ولينشروا هذه المستندات المزعومة.
ألم تكذب علينا هذه اللجنة وتقول إن السعودية سلمتهم ورق، اين هذا الورق وأين الإشارة إليه في قرار الاستباعد.

تحدي واضح للجنة ونحن أنصار ابو اسماعيل من ابناء الشعب ونريد أن نطمئن فلترفعوا لنا هذه المستندات حتى نخرج على هذا الرجل لكذب ونرجمه، وأنا أتحداهم أن يوجهوا بلاغ التزوير ضد أبو اسماعيل للنائب العام كما هددوا من قبل، وأنا اراهن على أنهم لن يتوجهوا ضده ببلاغ رسمي لأنها ستكون فضيـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــحة صارخة.

هذه الورقة وصلت يوم 12 اى بعد القضية واللجنه غير مطالبه انها تظهر الورق لكل الناس لانها لما تستبعد ابو اسماعيل لن تخسر شيىء
اما ابو اسماعيل هو الذى يريد ان يكون رئيس ويريد الناس ان تنتخبه ولو هو صادق زى ما يقول ما يظهر الجرين كارت وهو قال انه معاه او اى اوراق اخرى بدلا من الجععه الفاضية على قناة الحكمة

واللجنه لم تقول ان السعودية سلمتهم ورق من قال هذا هو قناة العربية

وبالنسبة لموضوع تاريخ القرار ليس له اهمية يوم 13 او 14 وخصوصا انه كان هناك قوة قاهرة جعلتهم يؤجلون العمل ليوم 14
ممكن ابو اسماعيل خطابه خلص بدرى فى 13 ولو هما عملوه كده علشان هو اتكلم طب ما محامى الشاطر برضه اتكلم او كانوا على الاقل عملوا كل الخطابات بتاريخ 14 مش حازم لوحده وهذا الامر لا يقدم ولا يؤخر شيىء ولا يثبت انها لم تحصل على الجنسيه

اتفضل يا سيدى كل الناس بتاريخ 13 الا ابو سليمان والشاطر يعنى عملوا شويه يوم 13 وكملوا الباقى 14
http://www2.youm7.com/News.asp?NewsID=653930&

هذه الورقة وصلت يوم 12 اى بعد القضية واللجنه غير مطالبه انها تظهر الورق لكل الناس لانها لما تستبعد ابو اسماعيل لن تخسر شيىء

بالله عليك انت مقتنع بالكلام ده!!! احنا اقل من إن اللجنة تحترمنا وتطلع الرأي العام على كذب هذا الرجل، يا أخي عرفونا إن الراجل ده كداب علشان لا نثق مرة أخرى لا في الاخوان ولا في السلفيين ولا كل العالم النصابة دي تجار الدين!!! لكن الموضوع كده هو، وتيجي يا مدير منتدانا وتكت زي ما هم كتبوا بالوثائق وخليتني قلت بس الآن سأستبين كذب ابو اسماعيل، أكتشف في الآخر إن دي حلقة النهارده في مسلسل الإفك المبين تأليف المجلس العسكري وإخراج اللجنة القضائية وكومبارساتها شلة المنتفعة من الليبراليين والعلمانين.

اما ابو اسماعيل هو الذى يريد ان يكون رئيس

أنا لا يهمني إن ابو اسماعيل يشوف الورقة ولا لأه، أنا عاوز أنا أني أحاسبه، عاوزني أحاسبه ازاي!!! وهو يتحداهم أن يفضحوه، إذا هم الكاذبون ولو صدقوا فليتقدموا ببلاغ حالاً ضد ابو اسماعيل زي ما كانوا بيخوفونا فاكرين أبو اسماعيل عبيط، فلما استبقهم وتقدم هو للقضاء ليضع الكلابشات في إيد نفسه ولكن المفاجئة إن اللجنة هي اللي طلعت كذابة امام الرأي العام، وبعد كده جايه تقول إن الورقة جات امبارح، يارب ارحم عقولنا!!! يعني دلوقت طلع كل الورق القديم كذب، لكن ورقة امبارح هي القول الفصل هههههههههههههههههههههههههههههههههههه، والله هم يضحك وهم يبكي واسمح لي إني اقولك عيب عليك تكون مهندس بهذا المقام الفكري وتصدق هذا الكلام الفاضي.
يعني أنا قلت لازم احترم القانون واني أمشي مع تطور الإجراءات القانونية، لكن برده لازم احترم عقلي، حراااااااااااام عليكم عقولنا قال الورقة جات امبارح قال!!! وفينها السعودية وفينه الباسبور المزعوم ده كله طلع فشنك لكن ورقة امبارح هي القول الفصل. تحب اقولك حاجة، الورقة دي هي هي نفسها الورقة القديمة ونتحدى اللجنة القاضئية ولا في ورقة جات امبارح ولا هاتيجي بكره.

وبعدين يعني علشن الناس بتتكلم وخلاص وما هي فاهمة حاجة، أصلاً قانون منع المجنسين هدفه أن لا تكون هناك شبهة نتماء لهذه البلد، فكيف بأمريكا صاحبة أكبر شبكة عملاء وجواسيس في العالم تيجي وتضيع فرصة إن يكون رئيس مصر القادم “ماما أمريكا” هههههههههه وتقول لنا الحقوا يا مصر دا رئيسكم القادم هايكون خاين لمصر وولاؤه لأمريكا وكمان ده هو الدليل وأمه أمريكية، وعلى رأيك زي ما قلتلي مرة ، هل سيرضيك يا أبو أنس إن يحكمنا واحد أمه أمريكية، لا ياعم دا أمريكا كمان مش عاوزه كده !!! لطفك بعقولنا يااااااااااااااااااااارب.

وبالنسبة لموضوع تاريخ القرار ليس له اهمية يوم 13 او 14

دا عند الناس اللي تبقيس الأمور بالشبر يا هندسة

اتفضل يا سيدى كل الناس بتاريخ 13 الا ابو سليمان والشاطر يعنى عملوا شويه يوم 13 وكملوا الباقى 14

دا علشن نفتح باب المساومات بين العسكري والاخوان وأسهم الاخوان تضرب في سما الثفقات السياسية، وسلم لي على شباب الثورة.

والله العظيم من يرضى بالظلم لغيره آآآآآآآآآآآآآآآآآآآتيه لظلم يوماً ما لا مفر، وساعتها سيقول أكلت يوم أكل الثوب الأبيض.

أيوة طبعا مقتنع بالكلام ده اللجنه مش خسارة حاجة علشان تتطلع ورق او مطلعوش وممكن تقولك احنا بنحافظ على السرية وهنطلع الورق بس للجهات الرسمية ولكن انا مع ان اللجنه تطلع ورق فعلا امام الرأى العام ويجب أيضا على ابو اسماعيل تطليع ما عنده من أوراق وبعدين ايه علاقة ابو اسماعيل بالاخوان والسلفيين مش معنى ان واحد كاذب ومزور يبقى الكل كده وقولتلك مرة سابقة ان ابو اسماعيل لا يمثل الا نفسه لا يمثل المسلمين ولا الاسلام والشريعه ولا اى شيىء اما موضوع تأليف المجلس العسكرى واليبرالين والعلمانيين لا يقدم ولا يأخر شيىء ربما تقوله لانك فى حالة غيط لكن زى ما قلت مليون مرة الاولى على ابو اسماعيل انه يطلع الورق ويظهر للراى العام مصداقتيه وشفافيته زى ما سيدنا عمر لما أتى بابنه امام الناس ليقول انه اعطى حصته لابيه وزى ما اوباما عمل لما طلع شهادة ميلاده وزى ما ابو الفتوح عمل لما أظهر شهادة التجنيد وزى قصة سيدنا ابراهيم هذا هو المطلوب ان تظهر للاخر المصداقية والاحترام مش تقول خليه هو يطلع واتحدى والكلام الفاضى والجععه التى لا يجيد الا غيرها ابو اسماعيل على قناة الحكمة فيوم بعد يوم يقينى وثقتنى تزداد ان هذا الراجل كاذب وافاك ويتلاعب مثل الخبثاء ولو كان واضح وصريح لكان أظهر ما لديه اما بالنسبة للجنه مش بقول انهم ملايكه برضه بس هما مش عايزين يبقوا رؤساء

وبعدين بالنسبة لموضوع القضية فهذا تلاعب واضح من ابو اسماعيل والداخلية لم تقول انها معها الجنسية حتى تقول ان ليست معها جنسية الداخلية فقط تعرف من قام بالابلاغ اما بقى برضه موضوع المؤامرات وقصص الخيال العلمى عن امريكا الشريرة التى تريد تقسيم مصر لن تقدم اى تؤخر اى شيىء فى الامر

وبالنسبة لموضوع 13 و 14 براحتك افهمه زى ما انت عايز مساوامات او غير مساومات زى واحد بيقلى النهاردة ان العسكرى خلى الاخوان ينزلوا الشاطر وهو ينزل سليمان علشان يترفضوا مع ابو اسماعيل ومحدش يتكلم وهيقول ما فى ناس اهه اترفضوا زيكوا
طبعا ما اكثر الكلام فى مصر احنا اصلا بلد كلمنجيه ويا مكتر المصاطب والقهاوى

الخلاصة
اللجنة المفروض تطلع الورقة
ابو اسماعيل المفروض يقدم الجرين كارت وكل المستندات اللى قال معاه
بالنسبة للجنه فانا لا الومها وخصوصا فى ظل وجود المجلس العسكرى وغموضه ما تعودنا عليه طوال الفترة ننام ونصحى الصبح نلاقى قانون
اما ابو اسماعيل هو الذى يريد ان يكون رئيس هو الذى يريدنى أن اذهب واصوت له لذلك يجب عليه احترامنا واطلاعنا على كل شيىء بدلا من الثرثرة

وساعتها هيبان مين الصح بل على العكس موقف ابو اسماعيل سيكون الاقوى وسيخرس كل الالسنه

اما بالنسبة لرايى الشخص فانا لا اثق فى ابو اسماعيل لانه كان يبرر التزوير للحصول على غرض شريف عندما كان يتكلم عن قضية تزوير التوكيلات بتاعه ايمن نور
وموضوع انه قال عنده مستندات تزوير فهو ايضا يكتم الحق ويستر عليه ومن ادرانا انه لم يأخد نصيبه من العملية ولما راى الدنيا اقلبت عليه قالك اهدم المعبد على الكل

أيوة طبعا مقتنع بالكلام ده
يبقى على الله السلام إذا كان واحد زيك بيقول الكلام ده، يبقى نعذر عمرو قرعاوي وسخافات أبو حملات.

اللجنه مش خسارة حاجة علشان تتطلع ورق او مطلعوش
واحنا بقى كلاب ولا مواطنين درجة عاشرة علشان لا تراعي راينا وتحترمه.

احنا بنحافظ على السرية
سرية آيه يا هندسة، دا البلد كلها عارفة السبب، وبعدين يعني آيه سرية!!! دي قضية رأي عام، والله العظيم لو انت بتقول الكلام ده يبقى إنا لله وإنا إليه راجعون

وهنطلع الورق بس للجهات الرسمية
والشعب ليس جهة رسمية!!! أليس هذا هو الشعب الذي صدعتم دماغتنا إنه في الأنظمة الديمقراطية مصدر السَلَطات سواءً كانت سطلة خضرة أو سلطة فواكه، الآن الشعب ليس جهة رسمية وليس له حق الاطلاع على حيثيات قضية رأي عام، لطفك يا رب

ايه علاقة ابو اسماعيل بالاخوان والسلفيين مش معنى ان واحد كاذب ومزور يبقى الكل كده
أبو اسماعيل سلفي متربي في بيت الأخوان، يعني لو طلع كذاب بالصورة دي يبقى كــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل العالم دي كذابه وأنا أولهم، يا جماعة بنقولكم طلعونا كذابيـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن، حاكمونا احبسونا وانشروا غسيلنا على الملأ لو كنتم صادقين.

زى ما سيدنا عمر لما أتى بابنه امام الناس ليقول انه اعطى حصته لابيه
مش بأقولك الأمور عندك مش مزبطة وكهرك لأبو اسماعيل جعلك تقلب الأمور
أولاً سيدنا عمر ثبتت عليه التهمة بحيازته ثوباً زائداً عن باقي المسلمين وهذا الأمر كان علناً رءاه الناس فوجب عليه أن يبرأ نفسه
وثانياً الحاج أوباما -رضي الله عنه وأرضاه- أبوه كيني ومعروف لدى السلطات الأمريكية (وليس السلطات الكينية أو الموزبيقية زي حالتنا) إن والده كيني ولذلك فتهمة كونه أمريكياً مجنساً وليس مواطناً أمر قوي الاحتمال، وللعمل فهو فعل ذلك تفضلاً وبرأ ساحته أمام تهم لم توجه له من جهة رسمية وإنما وجهت له من حملة مضادة

أما الشيخ أبو اسماعيل، فأمره مختلف تماماً فهو لم يتلبس بالتهمة لأنه أمه بلا شك مصرية والشك أن تكون معها جنسية أخرى وبما أنه حتى الآن لم يظهر أحد وثيقة تثبت عكس ذلك فهو شك مردود بل هو إفك.
فضلاً عن ذلك الراجل راح سلم نفسه للحكومة وقال لهم بالله عليكم شوفوا أمي مصرية ولا أمريكية، وطلعت النتيجة التي قضت بها المحكمة والتزمت بها وزارة الداخلية أن أم أبو اسماعيل مصرية ولم تحمل اي جنسية أجنبية، محتاج منه آيه لو انت بتحترم القضاء، دي مش إشاعة زي حجالة أوباما علشان يرد عليها بإشاعة أخرى، دي مسألة رسمية لجأ فيها للجهات الرسمية يا هندسة.

دا واضح حتى إن القانون الوضعي نفسه كمان مش واضح عندك زي ما كنت متخيل إن المشكلة بس في الفقه الإسلامي، متى يا هندسة تقضي النيابة بحبس المتهمين على ذمة التحقيق ومتى تقضي لهم بالكفالة؟؟؟؟ هل كل المتهمين يتم حبسهم؟؟؟؟؟؟؟ على أي أساس طيب تحدد القضية؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفك يا رب

طبعا ما اكثر الكلام فى مصر احنا اصلا بلد كلمنجيه ويا مكتر المصاطب والقهاوى
فعلاً، القانون ليس له لازمة والقضاة أغبية، كلن شبيحة الإنترنت والفضائيات ما شاء الله عليهم بيقولوا مش هانتقتنع إلا لما نشوف بعنينا، صدق اللي قال شعب مصر في السياسة كلهم رؤساء أحزاب وفي الكورة كلهم مدربين، بس الجديد إنه في القضاء صاروا كلهم مستشارين، لطفك يا رب

الخلاصة
اللجنة المفروض تطلع الورقة
ابقى قابلني.

اما بالنسبة لرايى الشخص فانا لا اثق فى ابو اسماعيل
انت حر وهذا ليس محل جدال وأنا لم أسألك عن رأيك، وإنما أسأل عن البلد ورأي العدالة

وبعدين يعني علشن الناس بتتكلم وخلاص وما هي فاهمة حاجة، أصلاً قانون منع المجنسين هدفه أن لا تكون هناك شبهة نتماء لهذه البلد، فكيف بأمريكا صاحبة أكبر شبكة عملاء وجواسيس في العالم تيجي وتضيع فرصة إن يكون رئيس مصر القادم “ماما أمريكا” هههههههههه وتقول لنا الحقوا يا مصر دا رئيسكم القادم هايكون خاين لمصر وولاؤه لأمريكا وكمان ده هو الدليل وأمه أمريكية، وعلى رأيك زي ما قلتلي مرة ، هل سيرضيك يا أبو أنس إن يحكمنا واحد أمه أمريكية، لا ياعم دا أمريكا كمان مش عاوزه كده !!! لطفك بعقولنا يااااااااااااااااااااارب.
فين الرد على هذه النقطة يا هندسة، علشان بس الناس أحياناً بتزايد وخلاص، وماما أمريكا وكلام فاضي، والله لو كان فعلاً ماما أمريكا كانت أمه حضنته ووصلته زي ما حضنت المخلوع و"المنسحب".

أبو أنس انا قولتلك ان اللجنه المفروض انها تطلع الاوراق برضه ولكن الاولى انه ابو اسماعيل هو اللى يطلع الاوراق اللى معاه اولا ودا رايى اللى انا مقتنع به اما بالنسبة لابو اسماعيل اذا سلفى ولا اخوانى فهو لا يمثل الا نفسه وقولت الكلام ده اكثر من مرة واعتقد انه يجب علينا ان نكتفى من تقديس الاشخاص ونصرتهم فى الحق والباطل

وواضح اسلوب السخرية بتاعك وتعصب الاعمى لابو اسماعيل يجعلك لا ترى الحقائق وتفهمها كما تحب وللعلم فانا لا اكره ابن الامريكيه هذا ولا غيره وابو اسماعيل عندى لا يساوى اى شيىء بل على العكس انا كنت اتمنى انك يكمل السباق حتى تكون فضيحته أكبر

واذا افترضنا انه برىء وطاهر وشريف وعفيف لماذا لا يريد اظهار الاوراق ويبين لنا كذب هذه اللجنه والمجلس العسكرى ؟؟

يجب علينا ان نكتفى من تقديس الاشخاص ونصرتهم فى الحق والباطل
تقديس آيه وكلام همبكه آيه، أنا بأقولك أنا عاوز أحاسب الراجل الكذاب ده، عاوز أرجمه في ميدان التحرير، أقول له آيه، أقول له اللجنة الموقرة مخبية الورق، لما يطلع لي حكم المحكمة أقول له آيه، أقول له عاوز الغرين كارد، ضاااااااااااع يا هندسة خلاص بقت أمه أمريكية لأن الكارت ضاع أم الشيخ -رحمها الله- توفت من أكثر من عامين، دا أنا سافرت السعودية قبل ما أكمل سنة كانت بطاقتي ضاعت وكارت النقابة انهلك وخط الموبايل بيضيع كل سنة مرة، هل الغرين كارد أمر مقدس أم هو وثيقة الدخول للجنة فمن أجل ذلك لابد عليه أن يحتفظ به.
ازاي أحاسبه بالظن أنا عاوز أحاسبه باليقين، هل ترى أن ذلك تقديساً يا هندسة.

وواضح اسلوب السخرية بتاعك وتعصب الاعمى لابو اسماعيل
أيوه طبعاً أنا أسخر من التهريج الغبي الذي أراه في أحد أهم حلقات الثورة وهي الإتيان بالرئيس والذي من أجله قامت الثورة، فنجد أن أهم محطة بيتلعب بيها.
نعم أنا اتعصب تعصباً أعمى بأقولها وبكل صراحة ولكن للحق وليس للشخص، وأنا لم أمجد في ابو اسماعيل ولا بحرف واحد واتحدى الجميع أن يأتوا بحرف واحد في هذا الموضوع ذكرته فيه بخير، سوى الترحم على والدته المتوفاه رحمها الله. أنا كلامي كله مطالبة بالحق المدحض وليس حديث الإفك والباطل.

واذا افترضنا انه برىء وطاهر وشريف وعفيف لماذا لا يريد اظهار الاوراق ويبين لنا كذب هذه اللجنه والمجلس العسكرى ؟؟
أكررها وأقول، أنا لا يهمني أبو اسماعيل، مش عاوزه خالص، أنا طلبي متعلق بقرار طلع من اللجنة القضائية آيه دليلهم عليه، القرار طلع ضد مين لا يهمني، طلبي هو كيف أخذتم هذا القرار واستبعدتم مواطناً مصرياً من الانتخابات، بأي حق؟ أنا بقى اسنتخبه ولا لأه، أؤيده ولا لأه، فهذه قضية أخرى وليست محل نقاش، كلامي هو أن أضمن أنه لا تزوير ولا إقصاء لأي أحد إلا بغطاء قانوني، وإلا فسنكون كلنا ضحية هذا الافتراء ولكن لكل دوره.

يعني مثلاً واحد بيننا وبين بعد المشرقين علاء الأسواني شوفه بيقول آيه على واحد من رابع المستحيلات إنه ينتخبه بل هو من المعادين له

//youtu.be/http://www.youtube.com/watch?v=zPZ2k7dRswI&feature=related

مش عارف يا هندسة تبقى زي حتى علاء الأسواني، يا ريتك فرحت في نفسك وسكت ولم تدافع عن لجنة الخونة

ايوة تقديس اشخاص وما تقوم به الان وهو انك ترى ابو اسماعيل هو المنقذ المخلص الذى لا يوجد احد غيره يستطيع ان ينقذ مصر والامة الاسلامية والعربية ويقف فى وجه امريكا واسرائيل والماسون الاعظم ولذلك تبرر له اى شيىء وتتغاطى عن اى وللاسف هذا ما يقفعه الكثيرون من اتباع ابو اسماعيل وما قاله الشيخ عبد المقصود انه ارهاب فكرى حتى وصل بهم الامر للتطاول على علمائهم من اجل شخص لا يسوى شيىء

اولا ابو اسماعيل قال ان معاه مستندات الجرين كارت ومعاه مستندات عن موضوع كشوف الناخبين ومعاه مستندات العلاج ومستندات عن العقود الخاصة بها فى امريكا ولم يضيع اى شيىء على حسب كلامه اذن فلماذا لا يظهر هذه الاشياء ولا تقول انه ضاع لانك لا تعرف شيىء ولو ضاع منه لماذا لا يقول انه ضاع ويريحنا ونفس الوقت اطالب اللجنه ايضا ان تظهر ما لديها من اوراق ولكنى لا اهتم للجنه لاننى نعيش فى هذا الغموض من بداية الفترة الانتقالية اما ابو اسماعيل فيجب ان لا يكون مثلهم افرض يا سيدى اللجنه دى وحشه يبقى ابو اسماعيل زيها على الاقل لتتطمئن قلوبنا اما دفاعك عنه بهذا الشكل لا يدل الا على تعصب مقيت لشخص لانك لا تعترف انه يجب عليه ايضا اظهار ما لديه من مستندات

وانا لا يهمنى كلام الاسوانى ولا النصارى والليبرالين ولا السلفيين ولا غيره انا قلت انى مع الحق أينما كان ولا اتعصب للباطل تعصبا اعمى وبعدين غريبة يعنى انك فرحان اوى بكلام الاسوانى مش هو ده العلمانى الليبرالبيى الكافر الزنديق أصبحت الان تستشهد بكلامه سبحان مغير الاحوال

وعلى العموم سواء كده او كده ابو اسماعيل لن يكون رئيس على الاطلاق على لو كل اتباعه وقفوا على رسهم على الاقل يروح يلم اخته وزوجها وولادهم الامريكان من بلاد الكفر اللى اقسموا لها على الولاء والطاعة هو مش قال لو شفت مصرى ساب البلد هروح وراه واقوله ارجع بلدك ادى اخته وزوجها يمردغوا نفسهم فى تراب امريكا ولم يفعل شيىء

انا فقط اريد ان اعرف من الذى معه الحق وفى ظل حالة الغموض التى فى الامر والتصريحات العنترية الخاوية من ابو اسماعيل لا اجدد الا انه كاذب افاك ومضلل الا اظهر جميع المستندات التى لديه بالاضافة الى اللجنه ايضا فهى نفس النظام كاذبه وافاكه ومضلله والمجلس العسكرى ايضا المثل ولذلك فليذهب الجميع الى الجحيم ولا يهمنى شيىء قلنا الكلام هذا اكثر من مرة ودائما هناك من يدافع عن العسكرى واولهم السلفيين حتى اغرقنا البلد بانفسنا

كلام يفتقر إلى آلية تؤهله للقابلية للرد عليه وهو لف ودوران حول محور ساقية مش طايلة الماء اصلاً بس اصحابها لساهم بيلفوا حوليها، أظن إني المفروض لا استمر في هذا اللف.
باي باي.

الموضوع انتهى اصلا