شرح لطريقة عمل الـ Led Matrix من الألف إلى الياء

معلهش يا باشمهندس يمكن معلوماتنا مش مساعدانا على فهم هذا الموضوع ,
لكن حضرتك كمل وان قدرت تبسط يبقى احسن لانه موضوع شيق بس صعب شوية؟
وربنا يوفقك ويساعدك ويصبرك علينا .

أوووووووووه يا أخوانى ياباش مهندسين بعد أذن الباش مهندس صاحب الموضوع
الموضوع ده صعب باستخدام المايكرو كونترولار pic أو avr .
طبعا حتقولو ليه يا عم الحاج حتصعبها ليه
حقولكم وزى ماقولت قبل كده ماينفعشششششششششش نعمل شاشة بنفس الحجم الى عرضه الباش مهندس فى أول المشاركة وتقولى نتحكم فيها بواسطة مايكرو وشوية مسجلات أزاحة طب حنقول ماشى لكن ستكون الاوامر كثيرة جدددددددددددددا ومرهقة جددددددددددا وأبقى تعالى قابلنى لو كفت زاكرة المايكرو كل هذه الاوامر أى كان نوعه أو حجم ذاكرته
لكن يا جماعة الموضوع انى فى برامج تتعامل مع هذه الشاشات وياريت حضرت الباش مهندس صاحب الموضوع يعطينا الرنامج ده لوتكرم وياريت ياجماعة لو أحد شايف خطاء فى كلامى ده يناقشنى مش عايزين نكتفى بعبارات الشكر وخلاص وشكرا لكم جميعا وفقكم الله

:a43:

إني أرى أن الموضوع شيق جداً
و يجب عليك إكمال الموضوع
لأن به فكره جميلة

أرجو أن أجد المزيد في المرة القادمة

المزيد سيتوقف على صاحب الموضوع هل سيعطينا البرنامج المتحكم فى الشاشة عن طريق الكمبيوتر والدائرة بالبرنامج
أم لااااااااااااا

فكرة جيده وارجو منك ان تستمر في عرض مشروعك لتعم الفائده

بالعكس ياحضرة المهندس أنا أرحب بمشروعك العظيم بارك الله فيك ونور دربك وأتمنى أن تستمر في أكمال الموضوع ولكم القخر والاعتزاز.

دراسة هدا الموضوع لها وقت طويل وانت اعلم مني بهدا الموضوع ولهدا مند الدراسة لحد الان وانت تشكر واطلب المزيد

ياريت تكملنا طريقة عمل الlead matrix

اخي الكريم جزاك الله خيرا ارجو منك اكمال الشرح انني من المهتمين جدا بهذا المشروع

كله تمام وشكرا

الرجاء المتابعة

ليه يا اخي اكمل فانا عن نفسي ارغب بمعرفة المويد وجزاكم الله خيرا

شكرا لك و جزاك الله خيرا

بصراحة مشروعنا قائم على هذا المبدأ

و أعطيتنا فكرة جيدة عن الLED MATRIX

سلام الله عليكم
ارى ان صاحب المشروع لا يكترت لندائات الاعضاء فيما يخص اكمال الشروع

بسم الله الرحمن الرحيم
و السلام عليكم ورحمة الله
بما أنى منضم إلى المنتدى حديثاً. و لكن من المهتمين بـبرمجة الميكروكونترولر منذ فترة وأنا أرى أن المشروع الذى بدأته مهم جداً
ويعتبر إضافة بحق . أرجو تكملة الشرح وفقكم .
اللهم علمنا ماينفعنا وأنفعنا بما علمتنا
وليد محمد

مشكور جدا يا باش مهندس انت شخص فيك خير لأنك مابتبخل بعلمك على الناس الله يكتر من أمثالك أنا كتير مهتم بالجريدة الإلكترونية ومستمتع معك

ربنا يبارك فيكم ويا ريت لو كان فى برنامج للpic نقدر من خلالة نكتب على الكمبيوتر ويعرض الكلام على الlcd مباشرا

http://www.microbyte.com.au/page/shop/info_page/a/infopage_id/e/4

البرنامج