حلو قوى المهندسين الشرفاء بالشرقية

من هم المهندسين الشرفاء بالشرقية وكل ماكتب مجرد كلام حلو وزى العسل مش اكتر ولا اقل لكن كله كلام فى الهوى .
للاسف من هم الموجودين ومسيطرين على نقابة المهندسين بالشرقية ؟
هل هم فعلا شرفاء ام لا ؟
وماهى هويتهم ؟ وماهى مناصبهم ومراكزهم ؟
نحن نشكر الاخ تامر خليل شكرا جزيلا على ماكتبه واثاره وكلامه كله حقائق وليس من نسج الخيال …
مهندس من مهندسى الشرقية مطلع على الواقع وليس على الوهم

الاخ الكريم كيف تكون مهندسا و لا تعرف من هم المسؤلين امام اللة و المهندسين عن نقابة المهندسين بالشرقية و اية هو الكلام اللي في الهوى هل انت رحت النقابة قريب و شفت الخدمات المؤداة للمهندسين من رحلات عمرة و رحلات ترفيهية هل شفت وضع النقابة فى الزقازيق و كمية المترددين عليها هل زرت نادي العاشر و شفت الخدمات المؤداة هل تعلم عن المشاريع المخطط لها بنادي العاشر من رمضان و لكن للاسف الشديد نحن نسمع كلام و نقوم بنقلة فقط لاغير
اخي الكريم لا تكون مثل النعام يدفن رأسة و لاتكون مثل الثعلب يحث الاخرين للاعتراض فقط دون دليل اذهب الي مقر النقابة و حاول مقابلة رئيس النقابة و تقدم لة بمقترحاتك وانتقاداتك طالما هي في موضعها او على الاقل ضعها في صندوق المقترحات الموجود بالنقابة اذا كنت ضعيفا و لا تريد المقابلة
أخي الكريم. رئيس النقابة شخص كريم يحب ان تكون النقابة منزلا للمهنسين كافة ملبية لهم احتياجاتهم فلا تحكم حكما منقولا من شخص اخر له غرض ما في نفسة

[SIZE=5]يا اخى كل هذا كلام ودعاية
النقابة من الاساس حالتها متدهورة بسبب الحراسة
ازاى فى العاشر هيعملوا مشاريع وخدمات ولو اى حد راح وقابل رئيس النقابة وافترضنا انه شخص متعاون مش هيقدر يعمل حاجة لانه مبيصرفش فلوس من جيبه .

والخدمات اللى موجودة خدمات تجيب فلوس للنقابة
مثلا قاعة افراح كافيتريا رحلات
كله كلام فاضى
لكن الخدمات الحقيقة اللى احنا عايزينها مش موجودة مثل المعاش و الاسكان والعلاج وبنك المهندس ومشاريع لتشغيل شباب المهندسين واستشارات ويكون هدفها الاول والاخير الدفاع عن المهندس المصرى
[/size]